VTech Kidizoom Smartwatch DX en Explor@ Park: "VTech Product kon niet gevonden worden"

Submitted by Jochus on Sun, 07/01/2018 - 19:30 | Posted in: Windows

Probleem:

Bij het aankoppelen van een VTech Kidizoom Smartwatch DX (via USB) aan de PC (software: Explor@ Park), krijgen we volgende foutmelding:

VTech Product niet gevonden. Sluit het VTech
product aan op de computer, zet het product
aan en probeer opnieuw.

Oplossing:

Aan de achterzijde van het uurwerk zit een pinnetje. Zet het pinnetje in de '0' stand. Wacht 30 seconden en plaats het terug in de '1' stand. Vervolgens probeer je opnieuw aan te koppelen. Het toestel kan nu wél geregistreerd worden.

Comments

Submitted by Nico van Blijderveen (not verified) on Tue, 26/06/2018 - 22:26
 

Downloaden van de juiste software helpt ook. Er zit namelijk verschil tussen de smartwatch en de smartwatch DX

Submitted by Nico van Blijderveen (not verified) on Tue, 26/06/2018 - 22:28
 

Downloaden van de juiste software helpt. Er is een verschil tussen de smartwatch en de smartwatch DX

Submitted by Anonymous (not verified) on Thu, 27/09/2018 - 16:22
 

Het is heel raar en niet heel makkelijk te vinden maar na enig zoeken heb ik een post gevonden van iemand anders met de oplossing voor dit probleem.

Wanneer de software wordt geinstalleerd word er in de folder C:\Program Files (x86)\VTech\DownloadManager\Applications een map aangemaakt met een versienummer er in, bijvoorbeeld "Kidizoom_1618_NL_dut" met daarin een aantal bestanden.

Als u de Kidizoom aansluit op uw PC dan zal er een "drive" worden geopend in een nieuw venster die een naam heeft met ook een nummer erin, bijvoorbeeld "VTech 1716". Het nummer van de map moet overeenkomen met het nummer van de Kidizoom anders wil het niet werken.

Sluit de applicatie Explor@ Park
Maak een backup van de oude folder in de map C:\Program Files (x86)\VTech\DownloadManager\Applications
Wijzig de foldernaam "Kidizoom_1716_NL_dut" (het nummer in de foldernaam) naar het nummer dat verschijnt in de naam van de drive die wordt aangemaakt op het moment dat u het horloge aansluit op de pc (bijvoorbeeld "VTech 1716")
In de map hernoem de plaatjes ook naar dit nummer, dus "1716-NL.png" en "1716-NL-connected.png" en open de XML file "DAAppConfiguration.xml" en wijzig alle oude nummers naar het nieuwe nummer.

Start Explor@ Park opnieuw op en als het goed is werkt alles en wordt het horloge herkent.

Succes ermee

Submitted by Florisz (not verified) on Fri, 28/12/2018 - 13:24
 

Bovenstaande werkt NIET. Software verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Horloge uitgezet en gewacht en opnieuw aangesloten. Niets helpt. Hij is wel goed aangesloten want we kunnen wel de foto's, video's en geluidsopnames van het horloge af kopieren. Er verschijnen bij aansluiten 2 drives(VTech 1716 en VT SYSTERM) de laatste oogt leeg(er worden geen bestanden getoond).

Add new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Full HTML

  • Lines and paragraphs break automatically.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • You can enable syntax highlighting of source code with the following tags: <code>, <blockcode>, <bash>, <cpp>, <css>, <html5>, <java>, <javascript>, <php>, <sql>, <xml>. The supported tag styles are: <foo>, [foo].
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.